Monday, October 19, 2009

Kekalutan & Kekusutan


Kadang2 apa yang kita pernah cakap atau nasihat kt orang bukan senang nak laksanakan apa lagi nak jadikan benda tu sebagai kebiasaan. Sama la dengan maksud 'Cakap Senang Buat Tengok,,,???' Huh,,, Itu kata2 orang yang da pernah alami sesuatu musibah atau masalah.


Kekalutan dalam hidup memang xdapat dielakkan sama erti dengan keadaan jalan di sesetengah kawasan di KL. "CONTOH JE" . Hidup yang penuh dengan kekalutan kerja yang berfaedah itu sangat baik sebenarnye. Tapi ada orang juga termasuk aku sendiri salah tafsir denganb keadaan tu. Memang sakit memang menyampah memang meluat memang3000000x. Tapi kalau kita switch benda tu sebagi benda yang boleh mengajar kita jadi lebih baik dari orang lain benda tu jadi seronok.


Kekusutan pula berlaku antara penyelasaianmasalah. Setiap masalah sebenarnya da ada jalan penyelasaian. Dalam proses mencari penyelasaian tu la wujud kekusutan. Sangat menyeksakan bila orang yag ada migrain mengalami situasi macam ni.

Sebenarnya tahap pemikiran manusia ni terbatas....so apa yang penting adalah DOA. Doa la minta Allah memudahkan jalan menyelesaikan kekusutan tu.


Tapi ada juga orang yang gembira bila mendapat masalah. Percaya atau Tidak cuba try test google. MASALAH ADALAH SATU PERNIAGAAN. Kalau x jumpa maknanya aku saja buat cerita mengarut ni.HAHAHAHA. Selamat mencuba saudara saudari sekalian.


No comments:

Post a Comment