Friday, September 18, 2009

Selamat Hari Raya Kepada sahabat2 aku yang kenal bakal dan yang memang aku x kenal.
Mengikut perancangan asal aku nak balik tanahnya tumpah darahku iaitu SABAH Bah,,,
Tapi aku da batalakan niat tu sbb keadaan kewangan yang agak tidak menyokong rancangan itu.T_T.

Tapi aku masih bersyukur dapat beraya dgn Kakak Abang dan Adik kt Kota Masai Johor. Kalau la diorg xde kt sni memang aku beraya kat mana2 yang aku rasa aku boleh hidup. HAHAHAH~!

Di Hari yang mulia ini tersebut kisah yang mampu membuat aku Sedih dan kecewa. Kepada sahabat2 yang masih ada ibu bapa bersyukur la dan Minta ampun dan Maaf la kepada mereka kerana kita tidak sedar yang kita pernah atau x sengaja menyakiti hati kedua hati mereka. Klu dulu2 penah x pulangkan balance duit beli garam gula tepung tu, di hari raya ini la masa untuk membayar balik baance tu. Murahkan hati untuk menghulur duit kepada mereka, walaupun x banyak tapi sekadar menghargai dan membalas 1% jasa mereka yang pernah basuh berak kencing kita time kita kecil dlu.

Seorang anak tidak mampu membalas jasa kedua ibu bapa mereka walaupun sehingga mereka mati, melainkan doa seorang anak soleh kepada Allah SWT supaya mengampunkan dosa2 dan mencucuri rahmat ke atas mereka. Insyaallah kita akan menjadi anak yang mampu membalas jasa mereka.

Maybe nasib sesebuah keluarga itu x sama ada yang benci dengan kedua ibu bapa mereka, tapi hakikat tetap sama dan mereka tetap ibu bapa kita walau jahat atau baiknye mereka. So respect ibu bapa kita, minta ampun kat ibu bapa kita, ambi berat la tentang life mereka sekarang, tanya la khabar, kirimkan salam, Transfer kan juga duit mana yang termampu. Ok,,

Sebenarnya Aku Ridukan Mereka Ibu & Bapa ku yang tercinta. Ya Allah,, Berkatila kehiupan mereka, cucuri la rahmat kepada mereka, kasihanilah mereka seperti mana mereka mengasihani aku semasa aku kecil,,,Amin Ya Rabil Alamin,,,

No comments:

Post a Comment